سپیـــنود

برنامه سازی تلویزیونی. ژورنالیسم تلویزیونی . فرهنگ و هنر

تبلیغات تبلیغات

تحلیل گفتمان رسانه‌ای

رسانه‌ها با انتخاب واژگان، تصاویر، و نحوه‌ی روایت، گفتمان خاصی رو شکل می‌دن: ساختن دشمن: رسانه‌ها معمولاً طرف مقابل رو با صفاتی مثل "تهدید"، "تروریست"، یا "متجاوز" توصیف می‌کنن تا مشروعیت اقدامات خودی رو بالا ببرن. برجسته‌سازی گزینشی: مثلاً حمله‌ی اسرائیل به سوریه ممکنه با عنوان "دفاع پیشگیرانه" پوشش داده بشه، در حالی که پاسخ ایران "اقدام تحریک‌آمیز" نام‌گذاری می‌شه. احساس‌سازی: استفاده از تصاویر کودکان، انفجارها، یا مصاحبه‌های احساسی برای تحریک افکار
برچسب‌ها: پیشگیرانه, انفجارها
در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

مطالب پیشنهادی

آخرین مطالب سایر وبلاگ ها

جستجو در وبلاگ ها